Op De Wenteltrap staan wij voor........
betrokkenheid, leerplezier en ontwikkeling
Ons team is nauw betrokken bij iedere leerling in zijn eigen context. Betrokkenheid geldt ook voor de leerlingen: als je je betrokken voelt bij de les, leer je meer. We zorgen dus voor activerende werkvormen en boeiende lessen die aansluiten bij de belevingswereld van onze leerlingen. Op De Wenteltrap zorgen we voor veel variatie tijdens de lessen en krijgt iedere leerling de mogelijkheid en ondersteuning om zich te ontwikkelen naar zijn eigen vermogen. Daarbij waarderen we 'schools leren' net zozeer als leren in de praktijk en als de ontwikkeling op andere gebieden, zoals creatief en sociaal-emotioneel.
Op De Wenteltrap ontwikkel je samen met anderen, stap voor stap. Wij houden scherp zicht op de ontwikkeling van iedere leerling. Daarbij zetten we vooral aan de voorkant in op het aansluiten bij de onderwijsbehoefte van iedere leerling. Ook monitoren we scherp of de leerling zich naar verwachting ontwikkelt. We sturen direct bij als we zien dat er iets extra's of iets anders nodig is. Daarbij betrekken we natuurlijk de ouders.
Dus .... Betrokkenheid + Leerplezier = Ontwikkeling
Gezien vanuit een kind:
“Op mijn school De Wenteltrap mag ik leren, stap voor stap. Mijn leerkracht weet precies wat ik nodig heb. Ik krijg veel aandacht en hulp. Ook van andere juffen en meesters die mij helpen met dingen zoals: bewegen, praten of wat ik moet doen als ik met anderen speel of samenwerk.
Op mijn school is leren leuk! Ik leer niet alleen heel goed rekenen, taal, lezen en over de wereld. Maar ik krijg ruimte om mijn talenten te ontwikkelen en leer bijvoorbeeld ook boodschappen doen, koken, solderen en verstandig met sociale media om te gaan.
Mijn leerkrachten maken van iedere les een feestje, zodat ik op het puntje van mijn stoel zit en me goed kan concentreren. Het is heel fijn dat alle juffen en meesters op mijn school op dezelfde manier lesgeven. Ze leggen niet alleen de leerstof in kleine stapjes uit, maar helpen ons ook bij het leren leren.
Op mijn school leren we ook hoe we goed moeten samenwerken. Dat is fijn, want dat is best moeilijk! De juffen en meesters kennen mij en mijn ouders goed. We praten veel met elkaar over hoe het op school en thuis gaat. Mijn leerkracht praat ook veel met de andere juffen en meesters op school. Ze willen dat wij stap voor stap vooruit gaan en daarom werken ze veel samen.
Als ik vanuit groep 8 naar een volgende school ga weet ik goed wat ik al kan, wat ik nog moet leren en hoe ik dat het beste kan aanpakken. Ik heb geleerd dat ik er mag zijn en hoe ik goed met andere mensen om kan gaan. Dat is fijn, want dat zijn lessen voor het leven. Geleerd op mijn school De Wenteltrap, waar ik mocht leren, stap voor stap!”