Leerlingen vertellen
Naar de Wenteltrap gaan is vaak heel erg spannend. Alles is nieuw. Een nieuw gebouw met nieuwe kinderen en nieuwe juffen en meesters om je heen. Soms moet je zelfs ineens met de auto of de bus naar school!
Een hele hoop veranderingen waar ook de kinderen uit groep 6 mee te maken kregen. Een groep met kinderen die soms nog maar net op school zitten en anderen al een aantal jaar of zelfs vanaf de kleuters. De kinderen zijn in gesprek gegaan met elkaar en hebben elkaar verteld over hun eerste tijd op de Wenteltrap en wat zij vinden van de Wenteltrap.
Max: “Ik kreeg een leuke klas met een leuke juf.”
“Ja, en de juffen en meesters leggen hier ook meer uit;” zegt Levi.
Kevin: “Hier krijg ik meer hulp.”
Ook hebben we het over de verschillende redenen waarom kinderen op de Wenteltrap zitten en dat er veel dingen hetzelfde zijn als op andere scholen, maar ook zijn er dingen die de kinderen hebben verrast.
Ella: “Omdat ik dyslexie heb en veel problemen op mijn andere school.”
Jayden: “Ik vond het moeilijk op mijn andere school.”
“Hier gaat het vaak wel beter, maar blijven er ook vakken en dingen die soms gewoon stom zijn, maar soms mogen we ook op de chromebooks werken”, aldus Jesse.
“Of zijn er ook andere lessen dan op andere scholen, zoals ‘SoVa-training”, vult Sem aan.
Waar de kinderen het allemaal over eens zijn is het feit dat ze vrienden hebben op school. Ariena: “Ik voel me goed!”
En als we ons goed voelen zijn er vanzelf weer meer dingen om trots op te zijn;
Feline: “Ik heb nu goede cijfers!”
Farid: “In het begin was ik heel erg verlegen en deelde ik niets, nu kan ik beter Nederlands en gaat het beter.”
Ryan: “Ik ben nu trots op mezelf.”
Edward: ”De eerste keer dat ik naar de Wenteltrap ging weet ik nog goed. Het was ergens in de kersttijd, het sneeuwde. Ik vond het wel spannend, maar toch ook erg leuk. Ik had al heel snel vrienden, maar ook een super leuke juf.
Het heeft mij verrast hoe goed de juffen hier zijn. Op mijn oude school konden zij me niet goed helpen met mijn autisme, dyslexie en dyscalculie.”