Kernwaarden
Wij zijn ons er iedere dag van bewust dat het uitmaakt wat we doen en laten, omdat we door ons handelen verschil maken voor kinderen. Wij hebben vertrouwen in de kracht van kinderen. Wij zijn ervan overtuigd dat ieder kind verschil kan maken door in verbinding te zijn met zichzelf en de ander, door zichzelf en de ander te vertrouwen en door zich competent te voelen. Daar zetten wij ons voor in vanuit onze waarden: Vertrouwen, Verbinding en Vakmanschap.
Vertrouwen zegt iets over de manier waarop we met elkaar op onze school willen omgaan. Vertrouwen op elkaar en vertrouwen in elkaar biedt iedereen de ruimte te zijn wie hij of zij is. Vertrouwen krijgen van de ander maakt dat je bereid bent je mogelijkheden te onderzoeken en uit te breiden. In zo’n sfeer mogen onze leerlingen, ouders en teamleden fouten maken en komen we tot leren.
Verbinding geeft aan dat iedereen erbij hoort en dat alles en iedereen met elkaar te maken heeft. Vanuit deze gedachten houden we er rekening mee dat wat we doen invloed heeft of kan hebben op elkaar. Daarom voelen we ons in ons werk verantwoordelijk voor de ander, werken zonder verbinding met elkaar is onmogelijk op onze school. Deze verantwoordelijkheid rust op ons allemaal: team, ouders en leerlingen.
Vakmanschap is onlosmakelijk verbonden met elk beroep. Zoals de timmerman zijn gereedschap op het juiste moment weet te gebruiken, goed onderhoudt en waar nodig vernieuwt. Van een medewerker van onze school wordt verwacht dat er voortdurend aandacht is voor het vakmanschap en de expertise die bij een school voor speciaal onderwijs hoort.